22.1.16

Ігри для забезпечення рухової активності першокласників


Гра "Ведмідь ". Учитель пропонує дітям уявити, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи з ноги на ногу; як бігає: швиденько і прямо пересуваєть¬ся вперед та бурчить (дозволити школярам пробігти від своїх парт до дошки).
***
Гра "Піаніно". Покласти пальці рук на парту і на рахунок вчителя "раз і два" (на "і" пальці відриваємо від парти) імітувати гру на піаніно. Пальці перебираються по порядку, починаючи від великого до мізинця.
***
Гра "Комарики". Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують дзижчання комара, потім рухами — його політ навколо голови, рук, ніг. Ловлять його оплесками. Наприклад: "Комарик над головою". Діти плещуть у долоні над головою. "Комарик біля вуха" і т.д.
***
Гра "Зайчики". Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: "Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде"—вихованці, приклавши кисті до вух, то згинають, то розгинають їх. Потім класовод пропонує "зайчикам" ніжки погріти:
Зимно зайчику стоять,
 Треба трошки пострибать:
 Скік-скік, скік-скік, скік-скік.
 Треба трошки пострибать,
 Пострибавши, відпочить.

"Зайчики" займають місце за партою.
***
Гра "Чи знаєш ти свій клас?"
Учитель: "Покладіть руки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є в нашому класі, а ви показуєте на нього рукою. Коли я скажу розплющити очі, ви побачите, чи правильно показали".
Гра "Гойдалки". Стати прямо, ноги нарізно, руки на поясі. Гойдатися, піднімаючись навшпиньки й опускаючись на п'яти. На рахунок учителя "раз" —на носочки, "два" — на п'ятки. (10 разів).
Гра "Будь уважним". Вгамувавши школярів, посадити їх рівно, запропону¬вати руки покласти на парти і закрити очі. Під повільний рахунок зробити кілька обертів головою: на "раз" — підборіддя торкається грудей; на "два" — голова нахиляється праворуч; на "три" — потилиця провисла над спиною; на "чоти¬ри" — голова нахиляється ліворуч. (Вправу виконуємо 3—4 рази).Відкрити очі, подивитися на парту і сусіда, по команді вчителя погляд перевести на стіну, потім у вікно, знайти за вікном предмет, розташований якомога далі. Учні можуть відповісти на запитання: "Який предмет ви побачили?"
Гра "Косар ". Встати з-за парт, випростатися, ноги нарізно, руки перед собою. Повертаючись ліворуч і праворуч, робити широкі рухи руками "раз" і "два", ніби косячи траву. Дихання вільне. (Виконувати у середньому темпі 5-6 разів).
***
Гра "Потягни канат ". Стати прямо, підняти руки вгору, вдихнувши повітря. Робити такі рухи, ніби тримаєшся за канат і тягнеш його вниз, трохи згинаючи коліна і видихаючи повітря, до рахунку "8". (Виконувати тричі).
***
Гра "Хто що промовляє?"Учитель починає, а діти продовжують:
 Вчитель    Учні
Зозуля кує:         "Ку-ку, ку-ку, ку-ку!"
Голуб воркує:     "Гу-гу, гу-гу, гу-гу!"
Півень кукурікає:         "Ку-ку-рі-ку! Ку-ку-рі-ку!"
Сова кричить:     "Угу, угу, угу!"
Риба мовчить, ні пари з уст.
Після виконання цієї вправи-гри діти займають місця за партами.
***
Гра "Цікавинка". Пропонується розповідь, що містить у собі пізнавальний матеріал. Наприклад:
Вчитель     Учні
Діти, а чи знаєте ви, хто як спить? Так, знаємо.
Як спить зайчик?         Зайчик спить лежачи.
Як спить курка? Курка спить сидячи.
Як спить чапля? Чапля спить стоячи.

А як же спить кажан? Кажан спить, висячи донизу головою. 

Немає коментарів:

Дописати коментар